Catatan

Piala Dunia 2010-Afrika Selatan

Imej
Assalamualaikum dan salam sejahtera Sari berita sukan hari ini.. Pemain England memang cergas... England,pasukan pilihan untuk menjuarai Piala Dunia pada tahun ini tidak kesampaian apabila kapal terbang yang dinaiki mereka terhempas ke lautan Atlantik kerana salah seorang pemain tunjang mereka,Wayne Rooney dikatakan menendang bola terlalu kuat sehingga menyebabkan cermin kapal terbang yang dinaiki mereka pecah.Hal ini mengakibatkan kapal terbang tersebut tidak mampu diimbangi dan akhirnya terhempas ke tengah lautan.Namun bukan itu masalah sebenar kerana mereka mempunyai para pemain yang sangat fit dan kuat seperti penjaga gol berpengalaman,David James,pemain bek seperti John Terry dan Rio Ferdinand menggunakan seluruh kudrat mereka untuk mengayuh kapal tersebut.Kelajuan yang dimiliki oleh Theo Walcott turut membantu mempercepatkan perjalanan.Ketua Jurulatih,Fabio Capello pula pernah terlibat dengan filem Pirates of the Carribean sebagai stuntman yang berperanan sebagai watak seekor ...

Recent acitivities at school

Imej
Sepanjang Februari lepas,pelbagai program telah dirangka oleh Badar Saser dengan kerjasama Panitia Pendidikan Islam.Antaranya termasuklah Sambutan Maulidur Rasul yang mengalami sedikit perubaha tahun ini(tiada perarakan berikutan kewangan yang terhad) diisi dengan ceramah dan persembahan multimedia serta nasyid.Lagu Pemergianmu-inteam menjadi santapan hiburan malam tersebut.Ceramahnya agak boring tidak seperti tahun sebelumnya.Apepun,semoga sambutan tersebut dapat memberi penghayatan terhadap jasa dan pengorbanan Baginda saw terhadap kita sume...InsyaAllah.. Program seterusnya pula ialah khemah ibadah 2-Praktikal Jenazah pada keesokannya,Jumaat 26 Februari 2010.Program ini berjalan dengan agak lancar walaupun ramai jugak yang terlentok semasa teori.huhu.tak sopan btol!Apepun,proses praktikal yang ditunggu2 semua pelajar.Keseluruhannya,baik... Kemudian,program yang ditunggu2 oleh kami geng2 Badar ialah Nadwah Kepimpinan Islam Saser di Masjid Selat,Bandar Melaka.Progra...

Takkan Saser hilang takhta..sampai bila???

Imej
"Sekolah Menengah Sains Seremban tops in Malaysia for 2009 SPM results..." "..4 tahun berturut-turut ranking pertama dalam SBP..." "pointer 0.97..130 straight A.." Bangga?? Gumbira?? Riak,takjub,takbur,ujub whatever??? entahla,semasa keputusan tersebut diumumkan,semua orang tergamam bagaikan tidak percaya.. Result tersebut adalah di luar jangkaan dan sudah tentu, mereka yang berjaya mendapat keputusan yang cemerlang dalam spm 2009 akan meraikannya, tetapi kami batch 8 Saser hanya mampu menumpang gembira, malah sudah mula berkira-kira--apa result yang perlu dihasilkan untuk mendapat yang lebih baik dari batch 7??! Adakah rekod mereka berjaya dipecahkan? Ataupun itu menjadi permulaan kejatuhan saser,setelah agak lame menerajui takhta sbp dlm spm? Apa pun,kepada abang2 yang berjaya,teruskan usaha. Bagi yang tidak berjaya mencapai sasaran,usah kuciwa(haha), cikgu ada kate,itu semua rezeki Allah,jika kita jaga hubungan kita dengan Allah, insyaAllah akan dipe...

Sebuah Pendedahan Eksklusif!!

Assalamualaikum,k la kali ni igtkn nak sambung peristiwa 2,tp xjadila,maybe x penting sgt kut.. Kali ini ada isu yang lebih PANAS dan COOL. haha! Mengapa saya meninggalkan MAHISS untuk SASER ?? sekolah agame>>sekolah sains??? bukankah satu kerugian?? ilmu dunia boleh dicari ,ilmu agama kan lebih utama?!!  Yup,memang betol..x syak lagi..tapi xkesah r,ni r nk cter sebabny0 nih. 1.Takdir Allah.senang cter. 2.X rancang pown nak pindah,x berniat pon nak pindah,dan x ingin nak pindah;meninggalkan segala peluang yang ada di depan mata,untuk direstart semula di saser,siape nak ambil risiko??Kadangkala hidup ini perlukan kelainan,jadi risiko diambil sebagai satu chapter baru dalam life nh. 3. Sebelum ni memang x pernah belajar di sekolah biase.Sejak tadika lagi,sentiasa bernaung di bawah nama sekolah agama.Jadi saser adalah alternatifnya... 4.Tersilap tengok masa tengah isi form sbp,terpilih sains tulen drpd sains agame.Haduyai!Isi pun sbb kne suruh ummi,kalo x memg xmau isi borg...

Minggu ini dalam History

Imej
7 Februari-12 Februari Peristiwa 1 Hari ahad adalah hari yang sememangnya ditunggu2 oleh semua pelajar saser. Andai bukan outing, pastinya hari tersebut adalah hari untuk berehat dan melakukan segala aktiviti2 yang tidak dapat dilakukan pada hari2 biasa. Dan pada 7 Februari 2010 adalah hari OUTING kami... Namun apa yang hendak diceritakan bukanlah berkenaan outing, tetapi peristiwa selepasnya.. Petang ahad, di bilik iron kediaman lekir..aku pergi ke sana untuk menggosok baju biruku yang baru sahaja kering,tetapi bila sahaja aku menjejakkan kaki ke dalam bilik tersebut, kedapatan ramai pelajar f4 yang hendak menggosok baju.Tiba-tiba ku lihat ada satu lagi seterika yang tidak digunakan,lalu aku bergegas menuju ke situ. Sejurus itu juga ade seorang f4 yang tiba pada masa yang sama. Aku menyuruhnya menggosok baju dahulu, tanpa berkata apa2 dia akur. Aku pun pergi berbaring di atas tempat meng'iron' baju yang diperbuat daripada simen,yang dilapisi oleh susunan tile ,muat2 untuk 1...

Jaulah Imamiah ke Kisas

Imej
Tanggal 21-22 Januari 2010 Adalah merupakan hari bersejarah buat Saser dan aku sendiri....haha Beberapa minggu terakhir sebelum cuti akhir tahun 2009 "Ustaz,paperwork da siap da.Sume da buat.(tersenyum bangge)" "Oh, settle dah?Okla, sy nk awak g jumpe pengetua and minx sign die.(haha padan muke!)" Wajahku yang riang tadi terus lesap ditelan rasa cuak yang mendalam serta menusuk qalbu.Gulp! Pengetua kami,En Sabuddin memang dikenali sebagai boss yang serius dan garng r gak.Kirenye die tu macam ada kuasa mutlak di sekolah. Sesiapa yang membantah akan terkena tulah...isy3.tulah pasal owg cuak ngan die beb.haha Emm, xnk cter panjang2,homework melambak. Dipendekkan cter, benchmarking yang diplan itu akhirnye dapat dilaksanakan selepas melalui palbagai rintangan dan cabaran yang mendatang bagaikan tsunami, apatah lagi dengan fenomena ekonomi negara yang merudum pada tahun ini, menyukarkan lagi perjalanan Bagaimana pemilihan KISAS? Semasa pembentangan agenda untuk be...

Dajjal:Persoalan yang belum terungkai...

Imej
                                   Iklan. basikal untuk dijual.Call 0173119434.kalo dapatlaa;D                                               Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh, Segala puji hanya bagi Allah,selawat dan salam ke atas Junjungan Baginda S.A.W serta keluarga dan para sahabat r.a. Tujuan saya menulis tentang Dajjal pada kali ini bukanlah atas pandangan saya atau untuk membenarkan diri saya dan menyalahkan pihak lain yang mempunyai pegangan tersendiri.Apa yang saya akan perkatakan hanyalah untuk menyebar dan menyokong pandangan bersandarkan al-Quran dan hadis yang sahih. Hakikatnya hanya Allah yang Maha Mengetahui...Wallahua'lam. Pada hari ini,bicara men...